marți, 28 august 2007

Nabadaii Scolii

Nabadaii scolii, imi arunc cracii in niste ghete, mare greseala! erau 5 grade de dimineata, dar m-au fiert cele 18 de la pranz, asa ca ghetele mele bengoase sunt in declin, le dezmostenesc, le ignor, ce sa mai, le scot, fie ce-o fi, azi merg desculta.
Of, iar trebuie sa-mi inec tineretea in cursurile de la faculta, iar trebuie sa inghit aerul cu ghionturi, ca la noi la faculta pute. de ce? Uite ca asa vor peretii mucegaiti, ca asa le place unor colege, dame tinere de altfel, sa puna haina de ieri si azi si maine si inca o zi, iar iubitii profesori, unii, au o duhneala a vodca de ma intreb daca sunt sigur la faculta sau la o bodega de la periferie...Oricum as da-o, faculta pute si unde mai rastorni ca unii profi au un sictir uniform care le invaluie inteligenta si oricat ma rog sa treaca timpul mai repede, ora tot timp de 60 de minute ma ingrijoreza...
Credeam ca la faculta te duci cu drag, vii cu idei, esti ascultat, comentat, asculti si ce au altii de zis, se pare ca s-a ajuns la un hai sictir !incredibil si ca ceea ce se face ,se face ca tot trebuie sa mestecam cumva ora aia de 60 de minute... Am trecut in patru ani prin retete culinare, cizme medievale desenate cu tact si detaliu grafic, ne-am scremut languros in traduceri seci, plicticoase, si cum incercam sa scoatem capul, ...-.bietul melc, el e fericit, ca macar nu are constiinta-, nimeni nu ne asculta si-atunci ma basicam toata ca si dracu e mai ascultator si sigur o sa imi pierd tineretea in unsoarea ranceda a facultatii. Dar multi profi nu stiu dupa 4 ani ca ii detestam, uzati fiind de viata de familie si profesionala, se varsa direct pe noi de parca noi suntem raul vietii lor (multi ne destainuie problemele conjugale involuntar:"Pentru voi m-am certat cu sotul!", haida de!am ajuns si marul discordiei! Desi incearca sa justifice orice nemultumire prin vina studentilor.."care nu mai traduc cum se traducea candva, si cantitativ si calitativ, care nu mai lucreza cum se lucra pe vremea lor", daca ar sti ei ca peste 50% avem si un job ca sa putem rabda mai usor faculta!) Pai la cate retete culinare am tradus in facultatea asta , va scriu o carte de bucate à la une, de-i lasam praf pe francezi...ca asta am facut un an intreg... Mai nou avem materii optionale-obligatorii. Exact, ce nu va e clar? Cum se screme universitatea sa le gaseasca o buca' de paine si unora si altora, ca si ei sunt ai lor...?Dar noi ai cui suntem, ca fara noi cade si ultima tencuiala universitara. Ma gandeam sa-mi aleg niste optionale sa-mi traga o destupare la cerebel, sa se dea ceata asta la o parte, ca de patru ani se tot indeseste. Iaca ioc! asta primesc: ciuciu-muciu sec si gol, in calup de patru ani! "Optionalele voastre le impunem noi si daca nu va convine va trebui sa acceptati, de la anul va fi mai bine, voi trebuie sa va sacrificati, ca vechiul sistem se schimba de la anul."Sa m-arunc in tabla aia de care e rezemat profu' asta...sau sa-l desfiintez pe el cu cateva randuri? Aleg varianta a 2 a....Capul lui n-o mai avea nici cat neghina interes in viata asta, insa eu de-abia ma ivesc din ceata si parca mijeste o umbra de viitor... Evident binele e mereu rezervat altora, ca am trecut ca mielul din sacrificiu in sacrilegiu si invers, pana mi s-au tocit copitutele de student bucurestean..si imi zic: la ce bun si faculta asta?daca nici aci nu ai dreptul sa alegi acolo un pic ceva, cat de mic, ca sa stii ca ti-ai facut-o tu cu mana ta , nu ca te-au stropsit altii care au uitat care le e menirea in lumea asta de "se masura cu cotul.."...
Ce mai zi, ce tinerete, cata valtoare, ce impiedicatura! inca patru ani ca astia si ridic statuie aerului...direct pe luna conspiratiei ca de teorie mi s-a indoit cerebelul...

Niciun comentariu: